Kosovo självständigt

För några dagar sedan blev kosovo självständigt, detta tycker jag är mycket bra. Balkan experten Drkadzija har valt att publicera sin forskning Saker ni inte visste om Albanien, Albaner, Jugoslaver osv på min blogg vilket jag är mycket tacksam för.


  • Alla kända personer i historian är Albaner
  • Albanien styrde över hela europa en gång i tiden
  • Atlantis betyder Albanien på gammel albanska och är Albanien
  • Darwin är alban, hans mormors mors farbrors kompis var Alban
  • Tre albaner lyckades besegra turkarna som hade en arme på 650 000 man och 360 000 Ryska T-54a vid slaget på Xhunxyuixha i södra Albanien.
  • Grekerna och Romarna är egentligen Albaner som flytt trångboddheten i sitt hemland och anpassat sig till de mer glamurösa förhållandena i Grekland och Rom.
  • Lord of the rings skaparen Tolkien är egentligen Alban, hans Pappa heter Hoxhi Tolkishi och är från Djakovic i Kosovo. Lord of the rings som egentligen heter "Loxhi Exhum Shqwelzeni" handlar om en Albansk hjälte som heter Aragomshi som lyckades besegra den onde serben Sauroslav.
  • Flygplan var först uppfunna i albanien, det kom till när albaner försökte få sina barn över gränsen till ett friskt europeiskt land med jättelika slangbellor.
  • Jesus är egentligen född och uppvuxen i Albanien, hans riktiga namn var Joxhim Christici och hade 35 bröder och systrar samt jobbade som snickar tekniker i byn Betruhljemi.
  • Albanerna är också nära besläktade med den antika egypten, därför satsade dem hela sitt BNP i pyramidsspel.
  • Den trojanska hästen är egentligen en albansk historia, det var tiden när albanerna försökte ta sig illegalt in i Moldavien för att söka arbete.
  • Walt Disney är egentligen alban, han heter Wahmid Disnichi från den vackra staden Bromhuglji som är känd för sina många gödsel fabriker. Han började sin karriär i Tyrana som skämttecknare till den lokala gay tidningen " Cox va' Albania".
  • Julius Caesar gick i värdlens bästa skola, nämligen en albansk sådan.
  • Serber är avskum som endast vill vara som deras så goda grannar albanerna.
  • Albanien har aldrig varit ett kommunist land då befolkingen lät dem ta makten för att de var så trötta på att vara världens bästa land.
  • Turning Torso byggdes förövrigt i Albanien men man ansåg att det var en skit byggnad så man skickade det till Sverige.
  • Albaner har exakt samma kultur som Illyrierna hade och har aldrig behövt ändra den då den är bäst.
  • Albanerna flyttar även ifrån sitt ack så vackra land för att undervisa oss lägre stående om hur bra albanien är.

Mikael ville att jag skulle hjälpa honom att få sin HD-DVD spelare med10 filmer såld, annonsen kan ni se här

Här kan ni hitta en del brutala klipp från wrestling matcher där det av olika anledningar går helt fel: WrestlinGoneWrong

image3

Lite dikter av Romeo från Österlen:

EKG - vad är det?
E som i ensamhet, erosion och erotik
K som i Kalmar och Ku Kux Klan
och G som i Gurra G i Just D
som i decivon
som i P som i skum
man har det i slidan när man är klar
och i stjärten om man är karl;
men EKG - vad är det?

Harmynt - vad är det
En hare som springer och hoppar på gräset och ängarna,
och mynt, runda, guldiga eller i silver;
men harmynt - vad är det?

 
Jag mötte en man igår
Han kom gående över de smaragdgröna kullarna i Brösarp. Likt en ängel uppenbarade han sig framför mig, tryckte min hand och bad mig sitta ner. Han sade att han vandrat från Smygehuk, och att han kommit för att fisa mig i ansiktet.
Jag ryggade tillbaka, men inom bråkdelen av en tiotusendels sekund fann jag mig liggande på marken med hans snövita skinkor smärtsamt nära mitt anlete. Sakta, sakta förde han dem närmare och närmare mig; precis så nära att hans ringmuskel nästintill snuddade vid min vibrerande nästipp. Sedan låg vi så i flera minuter och bara andades.
Och sedan fes han.
Det var som om jag försvann för ett ögonblick och när jag vaknade igen då var han försvunnen. Jag tror mig ibland se honom komma gående längs landsvägen, tycker mig ibland höra ljudet av hans varma luft mot min kind. Men han är borta, borta likt en vind

En annan dikt från Varan teatern fast av "Tommy Svensson":

Himmlen är blå,
planen är grön,
ribban är vit,
Martin är brun,
Klas är så där lite rosa, liksom...
Vi är gula och blåa.
Jag heter Tommy Svensson och jag är svensk
därmed inte sagt att...


Kommentarer
Postat av: Ivan

Albanerna hade även europas första spårvagn

2008-02-21 @ 13:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0